???

Jag vet inte vad det är. Jag vet bara att något är fel. Kanske kan det vara att "långöra" inte finns med oss, att hon på riktigt lämnat oss. Att hon tillslut försvunnit, precis som de vackra höstdagarna. Den första fullmånen utan hennes andetag. Det är så mycket. Men jag tror inte att det är allt. Det är något som fattas.

Jag känner mig förvirrad och det gör att jag mår dåligt. Både psykiskt och fysiskt. Har mina toppar och mina dalar. Ibland vill jag skrika, skratta, dansa samtidigt som jag vill lägga mig längst ner under täcket och bara gråta, gråta, gråta. Det är förvirrande och min kropp klarar inte många fler sånna här dagar.

Dagar då jag har så ont att det tillslut även gör fysiskt ont. Ont att andas, ont att tänka, ont att skratta, ont att äta...Ont att leva.


Men jag kämpar på. För jag vet att nästa andetag kan vara värt det.

Kommentarer
Postat av: Freja Lindskog

SVAR: Åh, blev nästan gråtfärdig när jag läste din kommentar! :') Den var verkligen fin och inspirerande för mig som är inne i min vinter-dep-period nu xP Det är så tråkigt bara att intala sig själv att hästen går jättebra så länge att man tillslut tror på det och åker ut på en tävling och hamnar sist... :/

2008-10-17 @ 22:53:32
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Freja Lindskog

SVAR: Haha, som sagt: svar på svar ;) Men det hade varit så himla skönt att för en gångs skull bli omtyckt av en domare! Nu är det (till och med på ponny) liksom "flashigast och stirrigaste" hästen vinner, min ponny är ju världsbäst för mig men han är en riktig ponny (Alltså så som en ponny såg ut förr, inte något litet mini-fullblod) men inga domare gillar sånna längre... :/ Det är klart jag älskar honom för den han är och tycker att han är duktig men domarna är så förblindade nuförtiden, sorgligt...



Samma här, vi har inte råd med någon topptränare så man får ta chansen att kolla och lära sig av de duktigare när man är i närheten, och då är framridningen ett utmärkt ställe! ;D Det är lite synd bara för den jag mest vill kolla på rider LC (Alltså när jag sitter inne hos domaren), han har varit i Tyskland och varit hästskötare så han kan en del, så där hade man verkligen lärt sig! Men jag hinner se en jätteduktig ryttare på framridningen till LB i alla fall, så jag får väl vara nöjd med det :)

2008-10-17 @ 23:21:32
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: M

tro mig... jag vet hur det känns. :( ena sekunden vill man skratta tills man spy för att i nästa stund vara beredd att hoppa från en bro...

men vi får leva på hoppet att det snart blir bättre.

2008-10-18 @ 10:31:29
URL: http://camillaekblom.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Haha, då blir vi två! ;D

2008-11-16 @ 09:33:44
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0